sobota, 17 grudnia 2016

Komunikacja Uzdrowiskowa nie musi kosztować nas aż tyle


28 grudnia 2016 r. Rada Miejska uchwali budżet na 2017 rok. Jednym z wielu wydatków budżetowych jest Komunikacja Uzdrowiskowa
.
Tytułem wyjaśnienia chcę podkreślić, że jestem zwolennikiem Komunikacji i zabiegałem o nią odkąd jestem radnym. Już w 2013 r. proponowałem, aby od początku zajął się tym prywatny przewoźnik, ponieważ zdawałem sobie sprawę, że będzie to dla Gminy duże obciążenie pod względem finansowym. Firma zajmująca się przewozem osób ma przygotowane zaplecze, posiada już autobusy, zatrudnia kierowców i nie ponosi dodatkowych kosztów.

          W projekcie budżetu przedstawionym przez Burmistrza, na Komunikację Uzdrowiskową zarezerwowana jest kwota 250 tys.zł. Z wyliczeń jej zarządcy czyli MPGK wynika, że będzie to 278 tys. Do tego dochodzi przychód z biletów w wysokości ok. 70 tys.zł., który również trafia na konto MPGK, co w rezultacie daje nam kwotę 350 tys.zł.

         W związku z tym, że Komunikacja Uzdrowiskowa z roku na rok generuje coraz większe koszty postanowiłem zweryfikować te koszty na "wolnym rynku".
Skontaktowałem się mailowo z czterema prywatnymi przewoźnikami z zapytaniem o cenę usługi spełniającej warunki obecnej komunikacji czyli: ilość przejechanych rocznie kilometrów, częstotliwość kursów i zachowanie wszystkich obowiązujących ulg. Do tego celu posłużyłem się szacunkowymi wyliczeniami kilometrów, jakie przejadą busy Komunikacji Uzdrowiskowej w 2017r.
Dwóch przewoźników odpowiedziało na moje zapytanie. Jeden z nich zaproponował kwotę 190 tys.zł., drugi 170 tys. ale z możliwością negocjacji nawet do 150 tys.zł.


Powierzenie Komunikacji doświadczonemu przewoźnikowi wygenerowałoby oszczędności dla mieszkańców naszej Gminy w wysokości ok. 200 tys.zł rocznie, a więc moglibyśmy sporo zaoszczędzić.

Dla porównania 200 tyś. stanowił cały budżet obywatelski naszego miasta na 2017r. Za takie pieniądze zrealizowane będą dwa projekty: remont nawierzchni ul. Ks.Gurgacza oraz powstanie Strefy sportu, zabawy i rekreacji dla pokoleń. Pozostałe kilkanaście ciekawych i potrzebnych projektów nie zostanie zrealizowanych z powodu niewystarczających środków.

       Niestety wydatki jakie pochłania obecna Komunikacja są dla mnie nie do przyjęcia z powodu zbyt dużych nakładów finansowych z budżetu Gminy.



O powyższych ustaleniach oczywiście poinformowałem pisemnie burmistrza oraz wszystkich radnych, bo to przecież my wspólnie decydujemy o budżecie.


Czy Komunikacja kosztować nas będzie 350 tys. czy znacznie mniej okaże się wkrótce...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz